جراحی فک

جراحی فک ، در واقع برای رفع ایرادات و ناهنجاری های فک به کار برده می شود و از طریق آن می توان بسیاری از ایرادات فک را برطرف نمود. از این رو با انجام جراحی فک ، ظاهر فرد می تواند بهبود پیدا کند و اعتماد به نفس او افزایش یابد.

جراحی فک چه ایراداتی را برطرف می کند ؟

از جمله ایراداتی که می توان با عمل جراحی فک آن را بهبود بخشید عبارتند از  :

• شکستگی های فک و صورت
  • تومورها و کیست های فک و صورت
  • جراحی اصلاحی صورت
  • بازسازی استخوان فک برای جایگذاری ایمپلنت
  • بیماری های مفصل گیجگاهی
  • نقایص مادرزادی مثل شکاف لب

جراحی فک

مراقبت های بعد از جراحی فک

اقداماتی که باید بعد از عمل به آن دقت کرد از قرار ذیل می باشد :

• چنانچه در حین عمل از دارو های ضد بیهوشی و ضد التهاب استفاده می شود ، ممکن است بعد از عمل دچار خارش و سوزش شوید که می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید و بعد از آن نیز می توان با دادن گرمای خارجی به فک و با استفاده از پدهای حرارتی در مدت زمان کوتاهی درد و کبودی را بهبود بخشید.
  • در رابطه با نحوه خوابیدن بعد از جراحی فک ، باید گفت که برای راحت خوابیدن پس از عمل و جلوگیری از ایجاد فشار بر ناحیه فک ، حتما به صورت صاف و به پشت بخوابید.
  • افرادی که همزمان ، فک بالا و پایین خود را عمل می کنند تقریبا ۶ تا ۹ ماه زمان می برد تا بهبود پیدا کنند.
  • برای جلوگیری از عفونت هایی که ممکن است بعد از جراحی در دهان شما به وجود بیایید هر چند که احتمال آن خیلی کم است باید از آنتی بیوتیک هایی که  پزشک مربوطه تجویز می کند استفاده نمایید.
  • همچنین توصیه می شود بعد از جراحی فک با استفاده از محلول آب نمک یا دهان شوی ، دهان خود را حتما شست و شو دهید.
  • برای پیشگیری از تشدید درد ناشی از عمل ، حتما با پزشک خود مشورت نمایید و از توصیه های ایشان تبعیت نمایید.

حرف زدن بعد از جراحی فک

از جمله سوالاتی که ممکن است برایتان به وجود بیاید این است که آیا بعد از عمل فک می توان صحبت کرد ؟

از آن جا که در تکنیک های امروزی جراحی فک ، فک شما به هیچ عنوان بسته نیست ، قاعدتا می توان گفت که حرف زدن بعد از جراحی فک ، ممکن بوده و شما می توانید بلافاصله بعد از عمل صحبت کنید ؛ هر چند که ممکن است تا چند روز اول نتوانید به طور واضح صحبت کنید.

سخن آخر

جراحی فک ، یکی از عمل هایی هست که جراح متخصص برای انجام آن باید از تجربه و تبحر کافی برخوردار باشد ؛ به همین منظور افراد بایستی برای انجام آن حتما به فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایند.

دکترعبدالرضا رویین تن ، فوق تخصص جراحی پلاستیک ، یکی از بهترین جراحان حوزه پلاستیک در استان تهران می باشند که در این زمینه فعالیت درخشانی دارند و نتایجی قابل قبول برای مراجعین خود رقم زده اند.

2 × سه =

Call Now Buttonتماس با دکتر